تنها چیزی که همۀ ما بر آن توافق داریم چیست؟ فضای حاکم بر بازاریابی دیجیتال هزاران راهکار برای رسیدن به موفقیت را برای ما فراهم می کند. مثلا بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیل تنها نمونه هایی از این راهکارها هستند. مثال های گفته شده در بالا، با توجه به نوع مخاطبان و مشتریان، می توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

پیش از آنکه روش تبلیغاتی خود را تعیین کنید، مطمئن شوید که مشتریان خود را می شناسید و نسبت به سلیقه آنها آگاه هستید. برای مثال، اگر مشتریان شما در شبکه های اجتماعی فعال نیستند آنها را مجبور به استفاده از این نوع ابزار تبلیغاتی نکنید. برخی از فروشگاه های قدیمی همچنان از طریق تبلیغات رو در رو با مشتریان تجارت خود را انجام می دهند و این امر برای آنها نکتۀ منفی به حساب نمی آید.

حال به خاطر بسپارید، همیشه باید روش تبلیغاتی را انتخاب کنید که برای مشتریانتان مناسب باشد. علاوه بر این، شما باید همیشه محتوای با ارزشی را برای مشتریان خود ارسال نمایید. به مشتریان خود و وقتشان احترام بگذارید. هیچ وقت به حریم خصوصی آنها تهاجم نبرید. انجام این کار از ارزش کمپین تبلیغاتی شما کم خواهد کرد.

پیش از آنکه از مشتریانتان بخواهید که به عضویت خبرنامۀ پیامکی شما در بیایند از خود این دو سوال را بپرسید:

آیا اکثر مشتریان من دارای تلفن همراه هستند؟

مطمئنا، پاسخ این سوال برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی پیامکی بسیار حیاتی است. اگر بیشتر مشتریان شما از تلفن همراه استفاده نمی کنند، پس بهتر است برای راه اندازی سامانه پیامک تبلیغاتی زحمت نکشید.

آیا می توانم برای مدت طولانی به مشتریان خود پیشنهادهای ارزشمند بدهم؟

اگر مشتریانتان برای دریافت تخفیف ها و پیشنهاد های اختصاصی، شماره تلفن شخصی خود را در اختیار شما قرار می دهند؛ مطمئنا از شما انتظار دارند که به خاطر انجام این کار جایزه ای از شما دریافت کنند. آیا می توانید پیشنهادهای ارزشمندی به آنها بدهید که این اقدام آنها را جبران کند؟ سعی نکنید پیامکی حاوی ۱۰% تخفیف برای آنها ارسال کنید که این کار هیچ تاثیری بر روی کسب و کار شما نخواهد داشت.